Den berömda pinnen

Cigaretter är nog de värsta jag vet, helt seriöst nu. Och snus såklart. men cigaretter är så äääckligt
Många utav mina kompisar röker, och jag hatar det. Det stinker dem har gula tänder och beläggningar på tänderna. Stinker ofta bajs i munnen. Då pratar jag inte om någon cigarett lukt utan en stank som rökare oftast får efter att  ha rökt ett bra tag. Händerna och kläderna stinker konstant och de är fufan den äckligaste lukten som finns.

Du får ju också hjärt- och kärl sjukdommar på köpet. Flimmerhåren bränns bort. du blir lättare sjuk och får i dig allt mer bakterier än vanligt. Immunförsvaret försämras. Och högt blodtryck är ingen nyhet.. Cancer är väl lätt så vanligt för rökare och så klart sist men inte minst lungcancer.
Jag har aldirg förstååt vad de är som är gott med ciggaretter eller vad de är som gör en beroende. Men de kanske är för att jag aldrig har haft en cigg i munnen har aldirg ens tagit ett bloss. Då kansek de är ganska svårt.
Men jag är ganska stolt över att jag aldirg har fallit för grupptrycket och testat på. För då kanske jag hade fastnat som alla andra tjejer & killar har gjort..
Jag tycker verkligen synd om er som är beroende och vill sluta men kan inte. Men jag tror att om man har bestämmt sig så slutar man och då kansek man måste vara lika envis som mig för att klara de.
Sen så är de också en ekonomisk utgift också min anonyma kompis dåra köper ca 5-6 paket i vekcan vilket rör sig om 300 kr i veckan. 300 x 4 = 1200 i månaden <--- hela studiebidraget. En mardrömm för mig hahaha
Och ni som tycker att de tuuft o röka släng er i närmaste sjö eller typ hoppa från ett berg..

Okej de kanske finns en positiv sak med cigg och sånt. Och då får jag väl ta o säga vad de är..
Ni kanske känner igen de..  "Hej, har du en cigg å bjuda på".. kanske de lättaste sättet att få kontakt med någon på ett hyfast sätt. En bra raggningsreplik tycker jag faktist. För då ere inte obvious att man vill stöta på någon haha.
Men den positiva delen skulle aldirg o få mig att ta en cigg ändå!
Må gud bränna alla industrier som tillverkar sånt!



Kommentarer
Postat av: KUSIN VITAMIN DEN TROGNE BLOGGAREN

hahahahahahahaha kusin TALAR UT



SANT FAKTISKT



trots din särimportskrivning

2008-08-11 @ 16:57:34
URL: http://aangelaa.blogg.se/
Postat av: Angela

ska ja bli president?

2008-08-11 @ 17:02:26
URL: http://banangie.blogg.se/
Postat av: Petro

ahahhahaha "sjukdommar" gumman, ett "M" räcker ;P



å den där raggningsrepliken använder sig min kompis av faktiskt ;P

2008-08-12 @ 08:28:14
Postat av: venla

hahaha hsr aldrig tänkt på drt där.

Men de nån gemenskap när man röker om du säger!

2008-08-13 @ 09:59:19
URL: http://baravenla.blogg.s
Postat av: Angela

Peter tyst, jag är alltid stressad närja skriver hihiihih

2008-08-13 @ 16:45:20
URL: http://banangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0