Yoo fellows!

Jag har ont i magen var på ett core pass idag ( man tränar magen).. fyfan
Förövrigt så var jag på en föreläsning idag och Livmoderhalscancer. En tysk man i 100 årsåldern (om man avrundar uppåt) kom på hur man kan förhindra detta och han har fått nobelpriset i medicin.
Det var skitintressant jag tänkte dra upp några grejer som jag lärde mig idag

1) Livmoderhalscancer orsakas av Humant Papilomvirus som är som små vårtor.
2) Du kan ha fått det redan vid 15-20 års ålder men du vet inte om det det kan ge utslag efter 20 år, alltså när du är 40
3) Man kan inte undersöka om man har fått det heller
4) Du kan få det genom att man "pillar" på sig själv och haft vårtor på händerna. För er som tål snusk (haha) så kan man få det även vid petting.
5) 75% av sveriges befolkning vid 50årsålder har papilomviruset
6) vilket betyder att var 3.e av 4 män kan ha det.. så tänk på det när ni skaffar en man, kom dock ihåg att man inte kan kolla upp det.
7) män kan få cancer i analen och på penisen.
8) Om man vaccinerar sig måste man göra det innan sin sexuella debut. annars är det i onödan.
9) de som vaccinerar sig kan vara säkra (som har vaccinerat sig innan sin sexual debuut)
10) Kan även smittas även om man har kondom, visst är kondom säkert men det kan hända att man får det ändå för att vårtorna kan man ha på könsorganen och kan nudda den andres
11) ...jag vet att vissa av er har panik nu
12) Förra året av 450 som var drabbas av Livmoderhalscancer var de 160 som dog.

13) För er sam-vetare som inte har koll på matten är det mer än 30%!!!!!
14) Om man blir garvid och har det så kan barnet skadas, det kan växa upp med vårtor i "andningrören"
15) Man ska börja vaccinera alla tjejer som går i 4.an snart! tänk att staten subventionerar det! vår stat är bäst (ibland)



Så killar och tjejer har ni lärt er något utav detta?.. juste det ha sex med så få som ni kan..och USE PROTECTION.. och vaccinera er. men va inte rädda för döden jesus älskar alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag har sprutan i mitt kylskåp, ska snart till doktorn med den. Fast jag HATAR sprutor :S..kmr aldrig våga

2008-12-04 @ 22:44:49
Postat av: Anonym

Älskade jesus dom 160 pers som dog av det förra året också?

2008-12-05 @ 00:32:21
Postat av: Vinos

sv: aa är lika chockad som dig om Jessica Simpsons längd :D

hahah visst mår man bra när man är längre än vissa kändisar.. :P

2008-12-05 @ 03:46:04
URL: http://vizzy.blogg.se/
Postat av: Kusin

Anonym - du som undrade om Jesus älskade dom 160 pers som dog förra året. Ja, Jesus(Gud) älskar alla. Döden är inget straff, vi människor är dödliga så det är något vi alla kommer gå igenom. Ganska logiskt!

2008-12-05 @ 23:15:09
Postat av: ANGELA

Jag menade att jesus älskar alla det är aldirg försent att bli förlåten för sina synder m.m.. så vänd er te gud beacuse döden kan vara närmasre än vad ni tror

2008-12-05 @ 23:39:31
URL: http://banangie.blogg.se/
Postat av: Anonym

man behöver inte vara oskuld för att medicinen ska verka. det har en läkare intygat känner t.o.m. flera som tagit den o de är inte oskulda.

2008-12-06 @ 00:17:40
Postat av: ANGELA

Jo men de finns en risk för att de redan har blivit utsatta för papilomviruset och då kan inte vaccinet verka =).. that's why MEN vi ska inte glömma att man KLART ska vaccinera sig ändå för man vet ändå inte, man kanske inte har det. Så för att vara på den halvsäkra(?) sidan eller vad jag ska kalla det. Så om man inte är oskuld men tar vaccinet så kan man vara lyckligt lottad och inte blivit drabbad av viruset. Då verkar den =)

2008-12-06 @ 00:37:59
URL: http://banangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0