ye

Kan ju knappt jobba, jag tänker på det hela tiden. hoppas jag får en bra reservplats och att de som fått 50 poäng typ kommer in på ngn annan ort istället som de hellre vill plugga i. Jag tycker att man borde få platsen beroende på hur mycket man vill komma in på porgramet inte "bara för att plugga" så som många gör, eller andra som har läkardrömmar och pluggar till tandläkare bara för att ha något att plugga till så länge de söker sig in på läkarprogrammet och sen så kommer de kanske då in efter 1,2 eller 3 terminer. JA DÅÅÅ hoppar de av, och vad har då hänt me oss som ville bli tandläkare? jaaa då fanimej har vi gett upp hoppet och pluggar till biologilärare eller något i den stilen..
Aja för er som vill veta vad jag hade tänk att göra efter dehär VACKRA beskedet om 44,5 poäng så ska jag då ta ledigt ett halvår och plugga upp mina betyg så jag att får 20,0. Jag ska också fixa körtkortet.. därefter så söker jag till alla ställen som finns, jag tror att jag kommer in i Umeå i alla fall, för att intagningssnittet ligger på runt 19,7
Skulle det nu vara så att jag inte kommer in i Umeå, då flyttar jag till England nästa år, HT 2010.
Att de ska vara så JÄVLA jobbigt. Och att KI bara utbildar 75 tandläkare per år är helt cp stört.
By the way så kollade jag precis hur många det var som hade sökt in till tandläkare på KI och de var ju nästan dubbelt så många som förra året, okej kanske lite mindre än dubbelt så många men minst en tredjedek mer..men ändå.. jävla 90.or asså hahahahaha

Aja, ska sluta skriva om att jag är så sur. Man kanske kommer in ändå. tänk om alla som fått 50 poäng får för sig att tacka nej till platsen bara för att JAG ska få komma in? =)=).. De kan ju hända liksom =)=)=)


Jag om 40 år (fett cool jag är fan)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej och hå. Jag hade också sökt till TAPIL och kom vidare till intervju, men kom inte vidare därifrån.. jobbig känsla, så vad gör man nu då? Pluggar upp sina betyg från 19,2 till 20,0 plus att man måste läsa "meritkurser" jättekul liksom. Kunde dom inte se att jag så jättegärna ville? Min kompis kom in via tapil förra året, men han struntade i sin plats och pluggade till läkare i danmark istället. honom tog dom minsann in. Helt stört.



Så ska man hitta sig ett okej jobb nu också, när ungdomsarbetslösheten ligger på 30%, hurra! >=\



Kanske ses vi i Umeå till våren...

2009-07-03 @ 15:42:03
Postat av: Maria

Du har ju alltid snackat om att bli läkare, inte tandläkare?

2009-07-03 @ 19:18:10
Postat av: sara

hatar sveriges jävla bajs system,, de e fan svårast i världen tänk att man ska ha 20 sen lottar dom!!!

De här dumma reglerna oxå som moderaterna har kommit på som börjar gälla 2010, de suger att man kommer hamna i en annan urvalsgrupp för de som har tentat på årsö. Men vad e intagningen i England? Och vilka ämnen måste du tenta upp?

Kram sara

2009-07-03 @ 21:04:50
Postat av: angela

anonym: jag vet hur de känns det suger! vi kanske ses ;)

maria: förr ville jag bli allmänkirurg men efter att jag prata med en kirurg i UppsalaUNi. såinsåg jag att det tar allt för lång tid hon började på läkarlinjen 1989 och blev klar för 2 år sen. jag orkar inte. Käkriurg kan jag bli mycke lättare och enklare genom tandläkare =)

sara: jag vet de suger som fan. jag ska tenta upp Fysik a Kemi a och engelska b eller två av dessa ialf

2009-07-04 @ 01:43:10
URL: http://banangie.blogg.se/
Postat av: Erica

Satsa på att plugga till högskoleprovet ist!!!

Jag kom in på KI nu i höst på 1.8. Tror att gränsen var 1.6-1.7.



Gå en HP kurs och köp en HP-bok och plugga inför nästa prov i höst och våren 2010. Sen ändras provet och då vet man aldrig hur det blir...



Betygsintaget ändras 2010 och då kommer alla som pluggat upp betyg hamna i en egen, liten, urvalsgrupp och man kommer att få extrapoäng för om man läst Matte E och språk till steg 3. Därför kommer det bli svårt att komma in med upptentade betyg. Och har man inte 20.0 i betyg DIREKT från gymnasiet kommer man inte in på varken tandläkare eller läkare.



Så satsa ordentligt på HP ist!!!



Kram och hoppas det går bättre nästa år!

2009-07-13 @ 19:42:38
Postat av: Angela

tack för tipset =)

2009-07-16 @ 09:33:33
URL: http://banangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0