Hur man pluggar till ett matteprov

Att plugga matte är inte som att plugga till ett historieprov för man måste öva sig fram färdigheten, tyvärr! haha

men här har jag tips

♥ Börja i tid och dela upp kapitlet/kapitlarna i fler delar så du tar max 5-8 sidor per dag

♥ Gör ALLA uppgifter i boken, skit i om de liknar den förra uppgiften och att den e för lätt, du blir ännu bättre på de då och du lyckas hitta små saker du inte tänkt på innan

♥ Kolla inte i facit så fort du ska lösa uppgiften annars riskerar du och lösa dina uppgifter TILL de svaret som står i facit, som ni vet så när man kommer till matte c och d finns de flera sätt o skriva vissa svar och du kanske bara gör de värre för dig när du försöker anpassa dina lösningar till bokens svar. Så lös uppgiften först sen kolla facit

♥ Anteckna lärarens uppgifter, oftast brukar de vara sådana uppgifter som dyker upp på provet

♥ Ha formelbladet brevid dig när du pluggar så du vänjer dig vid det tills du har nationellai matte, då äre inte lika "främmande" och de går fortare när du ska leta upp formler sedan på provet

♥ Ta extrauppgifter från läraren, vissa brukar ha det.

♥ Kontrollera dina svar innan du lämnar in provet, är de rimligt?..man brukar upptäcka fel då.

♥ Ett tips är att börja minst 2 veckor innan provet, då är det perfekt!

♥ Om du inte kan lösa uppgiften så kolla på liknande uppgifter, har du kunnat lösa dem? annars kan du ringa in eller skriva upp uppgifterna på en lapp och fråga läraren sedan, ibland lyckas man komma på hur man löser om man fortsätter med nästa uppgift.

Ha en great söndag! ♥

Kommentarer
Postat av: -

hej, jag har hamant i en jätte svår situation.. jag ligger efter med kanske 3 no prov och flera uppgifter och 1 matte rpov g i alla ömmnen. och jag har 2 projekt osm måste lämnas in till fredag STORA! so och engelska.. pch jahr har inget ork alls.. vet itne va jag ska göra har ud något tips?



ha en skön kväll, kram!

2009-03-15 @ 20:03:06
Postat av: angela

Hej! gör upp ett schema tils på freda på vad du ska på och hur mcyket..

Alltså typ : 10 sidor NO och jobba med 1/4 av projektet på månad, du anpassat allt så att det ska bli klart på fredag. Sen så tänk på hur skönt det komme rkännas efteråt när du är klar med allt och har klarat dig! tänk att om du inte fixar det, då kan de blir ännu värre. Så sätt igång och gå bort ifrån datorn..!

2009-03-15 @ 21:05:41
URL: http://banangie.blogg.se/
Postat av: Berfin

motelrocks.com

fin blogg, och jag gillar verkligen dina tips. Speciellt 'hur man pluggar till ett matteprov' :D

2009-03-15 @ 21:13:21
URL: http://berfins.blogg.se/
Postat av: safa

Man tackar för matte tipsen :)

2009-03-15 @ 21:19:22
Postat av: Anonym

När brukade du blir klar med kapitlet du har prov i innan självaste matte provet?



Och brukar du göra om hela kapitlet?

och sist, vad tyckte du om matte b?

2009-03-15 @ 21:42:55
Postat av: angela

Jag brukar se till att jag blir klar me de ngra dagar innan, så jag kan repetera varje del i kapitlet, men de har hänt att jag blev klar me kapitler sista dagen innan provet, kan säga att de inte gick så bra då.

Jag gör aldirg om hela kapitler utan ja markerar uppgifter som jag TROR kommer att komma på prove på varje del sedan jag jag bara de uppgifterna när jag ska repetera oftast brukar de vara mvg frågor.

Matte B var lätt som en plätt, det var nog den lättaste av alla mattekurser, jag hade en stör mattelärare som gav mig alltid extrauppgifter när ja gick i 9an så det var skitlätt!

Sannolikhet i Matte B är också väldigt roligt & lätt!



2009-03-15 @ 21:52:36
URL: http://banangie.blogg.se/
Postat av: noor

dina tips kommer verkligen hjälpa mig mycket speciellt matte tipset efersom jag riskerar ett ig i matte för vet itne hur jag ska plugga til ldet och vet inte hur jag ska lägga upp mitt arbete. så taack verkligen haha

2009-03-15 @ 22:36:15
Postat av: sandra

bra tips, och bra blogg :)

2009-03-16 @ 00:50:29
Postat av: Anonym

hej jag måste ba få fråga dig om fysiken, under hur många terminer läser ni fysik B. jag läser den under 2 och undrar om det inte är föör kort tid?

2009-03-25 @ 19:41:42
Postat av: Anonym

hej matte snille! kan du ge mig lite tips inför matte C?



Vad tyckte du om den kursen? Vad tycker du man ska satsa på för ett mvg



kram

2009-09-16 @ 17:06:17
Postat av: Angela

Gör alla gamla nationella som du har tillgång till. lär dig hur man räknat allt. alltås Sn och det där sedan lär du dig TEORIN om vad derivata är för något. du ska kunna formulera det med ord och kunna visa det grafiskt. sen ere bra om du kan derivera svåra tal..

2009-09-17 @ 00:00:57
URL: http://banangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0