Hej?

Hej alla fina!

Jag venne vad som flög i mig idag men jag fick verkligen lust till att bara skrika.
Jag fattar inte vart vi människor ä påväg?

Det här med skönhetsoperation, vart går gränsen?
Seriöst nu? 14 åringar som sprutar in Botox/rystelin (eller hur de stavas), eller tjejer som redan är 19 eller yngra som har snikten som är helt opererade? jag förstår verkligen inte. Jag tycker att det är hemskt när jag går in på en 14årings blogg och läser att hon ska förstora läpparna, när hennes läppar faktist är normalt stora.

Problemet är att ju fler som håller på med dehär, destu fler vill haka på trenden. Vi som inte har gjort några operationer pressas till att tycka att det är okej. Och senare kanske också sätta oss under kniven och börja gräva upp saker eller kanske lägga dit.

Jag tycker att det är okej om man har komplex för något. Till exempel om man extremt stora öron och tycker att det är jobbigt, stor näsa eller kanske för stora bröst.

Visst vill vi alla vara vackra, men vad definerar ordet skönhet? Inte en tjej som har utsatt sig för bröstinplantat, läppförstoring, näsförminskning, haklyft eller kindbensfyllning... u name it.

Sen så ska vi inte prata om de misslyckade operationerna, gud vet hur det slutar. Jag googlade upp det precis och ja säger bara. DET ÄR HEMSKT att se en människa förstöra för sig själv på en sånt sätt

Nu ska jag göra mackor, mums pums! Natti =)


Var det värt att förstora läpparna?
Denhär tjejen saknar en överläpp nu
 Kan ni tänka er hur det känns på vintern för henne utan något skydd för tänderna?..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0